Aquest blog està dedicat a l'estètica dels cartells modernistes a nivell europeu i a Catalunya, on el modernisme va ser importantíssim en tots els àmbits de l'art.

El cartell és una forma d'expressió graficoplàstica que tingué molta importànica a finals de segle XIX, quan es convertí en un dels mitjans d'expressió més representatius del modernisme.

Els artistes , modernistes eren majoritàriament burgesos, que es revel·laven amb les seves famílies i decidien dur una vida bohèmia. Volien canviar el  món, i ho volien fer a través de l'art.

La riquesa dels colors, la utilització d'un repertori ornamental molt variat i l'ús de solucions compositives atrevides, caracteritzen l'art publicitari dels primers anys del segle XX.
Els cartells reflecteixen els gustos, la moda i els somnis d'aquesta època.
Si en un primer moment anunciaven sobretot esdeveniments lúdics i culturals, com els espectacles de cabaret, cap al canvi de segle, amb la incipient societat de consum, es va fer cada vegada més freqüent publicitar productes que no eren de primera necessitat. Així, els carrers es van omplir d'anuncis de begudes de cacau, cigarrets, llet per a nens, sanatoris o viatges en transatlàntic.
Però els treballs cartellístics superaren aviat la funció publicitària per a la qual van ser inicialment concebuts i passaren a convertir-se en autèntiques obres d'art.